Historien tog sin början i i El Paso, Texas, år 1951 då en entreprenör vid namn Fred Hervey förvärvade tre stycken Kay Food-affärer.
Herveys butiker drevs ungefär som den tidens populära bio- och restaurangupplevelser, och kallade sin nya verksamhet Kay’s Drive-In Food Service.
Han lät kedjan växa till grannstaten New Mexico och sedan in i Arizona, som sedan 1957 har varit företagets hemmabas. Åren gick, verksamheten blomstrade, och tiden var mogen för en ny identitet som skulle reflektera arvet från den amerikanska västern samt de kreatursmärken som var populära i regionen. Kay’s Drive-In Food Service blev Circle K. Logotypen blev ett "K" som omges av en cirkel på en rektangulär bakgrund. En diagonal pil som går genom logotypen symboliserar framsteg och energi – och pekar mot den service som Circle K levererar.
Under de närmaste decennierna utökade Circle K sitt återförsäljarnät genom ett antal förvärv. År 1975 fanns det 1 000 Circle K-butiker i hela USA. 1979 tog Circle K steget in på den internationella marknaden när ett licensavtal etablerade de första Circle K-butikerna i Japan. Bolagets tillväxt fortsatte och 1984 hade försäljningen uppnått 1 miljard USD. Under 1999 introducerades en franchiseverksamhet som tog varumärket till ytterligare 13 nya länder.
2003 anslöts Circle K till varumärkesfamiljen Couche-Tard. Verksamheten har kommit långt sedan den blygsamma starten. Vi är stolta över var vi har varit och vart vi är på väg. Nu när vi inser kraften i vårt mest internationella varumärke är vi stolta över att presentera en ny, moderniserad Circle K-identitet runt om i världen. Med Circle K förstärker vi vårt fokus på att göra det dagliga livet lite lättare för våra kunder genom att leverera snabb och vänlig service samt produkter – för människor i farten.