This content was blocked due to cookie consent personal settings.

Allow marketing cookies

Tillsammans gör vi skillnad

Vi är ett globalt företag med verksamhet i Nordamerika, Asien och ett stort antal länder i Europa, vilket gör oss till en av de största kedjorna inom drivmedel- och servicehandeln. Med över 750 stationer i vårt svenska nätverk har varje liten förändring en stor påverkan på vår planet. Vi arbetar för att vara en del av lösningen på samhällets behov och utmaningar för en hållbar framtid.
Image
Vi finns här för dig, ta din paus på Circle K

Färdplan 2024

2040 ska Circle K Sverige vara klimatneutralt, och vår nya färdplan för hållbarhet visar vägen dit. Följ gärna med oss på resan!
 
 
 

Image
kvinna som laddar bilen

Omställningsrapport 2024

I vår årliga lägesrapport tar vi tempen på omställningen av den svenska fordonsflottan. Rapporten baseras på omfattande Sifo- och bransch-undersökningar samt intervjuer med experter och forskare.

Image
äng

Vår hållbarhetsrapport

Här kan du ta del av Circle K:s senaste hållbarhetsrapport. I rapporten beskrivs det hur vi, under det senaste affärsåret, har jobbat med våra miljömässiga, sociala och organisatoriska hållbarhetsaspekter samt en överskådlig plan framåt.

Image
vad vi gör för vår planet

Planet

Vi vill göra det enkelt för våra kunder att välja hållbara alternativ – från drivmedel till mat. Vi arbetar för sänkta utsläpp och minskat svinn, vi renar och återvinner vatten och förbättrar förpackningar – därför är varje resa med oss mer hållbar.

Image
människor

People

Vi arbetar hårt för att erbjuda en säker och inkluderande arbetsmiljö. Hos oss ska alla känna sig trygga, respekterade och ges chans att växa och utvecklas indivuellt på arbetsplatsen.
 
 

Image
vi hjälps åt tillsammans

Prosperity

Vi vill vara en god samhällsaktör. Därför arbetar vi aktivt med leverantörer, intressenter och samhället för att ta vårt ansvar. Alla vinner på att hjälpas åt för klimatets skull.
 

Image
tjej som tankar bil

Vår väg mot en hållbar framtid

Som den ledande aktören inom drivmedelsbranschen har vi både ett stort ansvar och stora möjligheter att arbeta för ett fossilfritt Sverige.
 

Image
CR

Branschens starkaste varumärke på hållbarhet

Vi är väldigt glada att Circle K anses ha branschens starkaste varumärke inom hållbarhet! Detta visar Sustainable Brand Index 2024, en årlig mätning av svenska konsumenters attityd till varumärkens hållbarhetsarbete- och kommunikation.

Image
Kvinna som laddar elbil på Circle K laddare

Grön el

Hos oss laddar du alltid med grön el. Det betyder att våra laddare drivs med certifierad el från vindkraft.
 
 
 

Image
Klimatberäknade menyer

Klimatberäknade menyer

Tillsammans med Klimato beräknar vi klimatpåverkan av vår mat. Det ger oss utmärkta förutsättningar att jobba med hållbar utveckling av vårt matutbud!

 
 
 

Image
Rädda mat med To Good To Go

Too Good To Go

Vi samarbetar med Too Good To Go! Det ger oss möjlighet att minska vårt matsvinn på stationerna och kan ge kunderna ett nytt sätt njuta av mat och dryck istället för att det blir till svinn. Beställ din kasse och börja rädda mat du med!

Image
Circle K skylt och utsikt

Act to Evolve

Vi är en del av Couche-Tard. Här kan du tal del av vår globala hållbarhetsrapport och läsa mer om hållbarhetsarbetet i ACT.
 
 
 

Image
bil i biltvätt

Ren bil och ren natur

Att tvätta bilen på Circle K är ett enkelt sätt att bidra till en renare miljö.

Image
station på kvaällen

ISO certifikat

Här kan du ta del av vårt ISO certifikat för miljö och kvalitet.
 

This content was blocked due to cookie consent personal settings.

Allow marketing cookies

Vår bransch är mitt i en stor omställning, där vår storlek är vår styrka när det kommer till att förflytta branschen i en positiv riktning. Vi vill göra det enkelt för våra kunder att göra medvetna och bra val ur ett hållbarhetsperspektiv. Därför jobbar vi brett med att förbättra vårt utbud, såväl i butik som på pumpplan. Vi tar ständiga steg för att minska vårt klimatavtryck, erbjuda en mer inkluderande arbetsplats och vara en god samhällsaktör. Det gör vi genom tre huvudfokus: Planet, People, Prosperity.