Alla besök räknas - även som företagskund
Ny medlem i EXTRA? Då får du 50 öre rabatt/liter på de 3 första tankningarna när du ansluter dig till Circle K EXTRA med valfritt bank- eller betalkort första gången. Tankningarna laddas på ditt konto inom 48h från att du slutfört din registrering. Observera att dina 3 tankningar är endast giltiga i 2 månader från det datumet du ansluter dig.
Företagsförare kan känna sig extra speciella
Du belönas för både personliga besök och besök som företagskund. Ju mer du besöker våra stationer, desto snabbare och fler belöningar samlar du!
Gör så här:
- Ladda ner Circle K-appen, registrera dig för Extra och skapa en profil.
- Se till att länka både ditt personliga kreditkort och ditt Circle K Företagskort till din Extra-profil.
- Börja samla belöningar vid varje besök.
Observera att du "samlar" besök genom att använda ditt Circle K Företagskort, men belöningar löses endast in med det personliga kortet, inte företagskortet.
Öka din rabatt på drivmedel och laddning
Vi belönar dig varje gång du gör ett besök hos oss på Circle K. Det spelar ingen roll om du tankar, laddar, tvättar bilen eller handlar på stationen – varje besök räknas och låter dig se en ny belöning som du kan välja efter ditt 5:e besök.
- Efter 5 besök har du flera alternativ att välja mellan, från kalla och varma drycker till mat och snacks till något för bilen.
- Efter 7 besök hamnar du på nästa nivå och får mer rabatt.
- Efter 16 besök når du vår högsta nivå och får vår högsta rabatt.
Exakt vilken rabatt du får beror på om du tankar eller laddar, men det syns alltid tydligt i appen och uppdateras automatiskt. Antalet besök baseras på de senaste 90 dagarna, men oroa dig inte – vi håller räkningen åt dig. Om du inte besöker oss regelbundet under en 90 dagars-period riskerar du att hamna på en lägre nivå. Men vi kommer att hjälpa dig att undvika det genom att påminna dig när du inte har gjort tillräckligt många besök för att stanna på den nivå du är på.
Allt samlat i appen
Circle K-appen är nödvändig om du vill få ut så mycket som möjligt av alla de förmåner som det förbättrade medlemsprogrammet erbjuder. Appen gör det mycket enklare att:
- Se hur många besök du har gjort
- Välja vilka belöningar du vill hämta ut
- Få en översikt över dina personliga erbjudanden och mycket mer
Det "finstilta" och svar på alla dina frågor
Vi har samlat allt viktigt som du kan tänkas undra över på vår sida med dina EXTRA-villkor – här kan du hitta allt från dina villkor till vad som händer med dina nuvarande stämplar, vilka transaktioner som räknas som ”besök” och mycket mer. Om det är något annat vi kan hjälpa dig med är du alltid välkommen att kontakta vår Kundservice.
Frågor och Svar
-
Vad händer med stämplar som jag har samlat i det befintliga lojalitetsprogrammet?
Vi kompenserar dig för de stämplar som du redan hunnit samla för var 6:e gratis kaffe, biltvätt, måltid (endast företagskunder) och Pizza Hut. Redan uppnådda stämpelkort och eventuella kuponger för kompensation finns laddade på det kort du kopplat till EXTRA. Vi kompenserar enligt följande:
1-2 stämplar = en kupong med 50% rabatt för berörd produkt/tjänst.
3-4 stämplar = en gratis kupong för berörd produkt/tjänst.
Stämplarna kommer laddas på ditt kort under de kommande dagarna.
-
Vad innebär ett ”besök”?
Ett besök motsvarar ett köp med ett betalkort som finns registrerat på ditt EXTRA-konto. För laddning av elbil omfattas endast köp som utförs med Circle K Charge app. Köp som omfattar tobak, nikotin, alkohol, spel/lotteri, apoteksvaror eller inlöse av avgiftsfria erbjudanden räknas inte som besök. Köp av eller med presentkort samt biluthyrning berättigar för närvarande inte heller ”besök” i EXTRA.
-
Hur vet jag vilka av mina köp som har tillgodoräknats som ”besök”?
Det framgår i din transaktionshistorik i Circle K-appen under ”Konto” och ”Historik”. För varje köp framgår det om hela eller delar av ditt köp har tillgodoräknats som ett besök genom ”+1 besök”. Om köpet inte räknas som ett besök visar köpet ”+0 besök” tillsammans med en kort beskrivning om varför.
-
Vad händer om jag vid ett tillfälle köper både produkter som räknas som ”besök” respektive inte?
Då kommer du att tillgodoräkna dig de produkter som omfattas av reglerna för ”besök”. I Circle K-appen under ”Konto” och ”Historik” hittar du samtliga köp som du har utförts med kort registrerade till ditt EXTRA-konto, här framgår det om köpet har tillgodoräknats som besök samt för vilken summa.
-
Hur många ”besök” kan jag tillgodoräkna mig per dag?
Du kan tillgodoräkna dig maximalt 5 besök (köp) per dag.
-
Hur länge är mina valbara belöningar tillgängliga?
Dina valbara belöningar är tillgängliga i Circle K-appen i 90 dagar. Du kan inte ångra ditt val av belöning.
-
Efter att jag har valt min belöning, hur länge är den giltig?
Den valda belöningens giltighetstid är synlig i Circle K-appen under “Dina belöningar” och gäller i regel i 30 dagar från datumet du valt belöningen. Drivmedelsrabatter är tillgängliga 2 dagar efter valet gjorts.
-
Hur lång tid efter att jag valt min belöning finns den tillgänglig på mitt konto?
Kupongen ska bli tillgänglig i realtid och blir synlig under ”Mina belöningar” i Circle K-appen.